Test din strategi

I år 2000 var nogle af verdens mest prestigefyldte og største virksomheder: General Motors, Wal-Mart, Exxon Mobil, Citigroup og Enron. Men ingen industrier står stille, og andre firmaer er nu mere prestigefyldte og langt mere værd end disse virksomheder i 2000.

Hvordan er situationen i din organisation? Oplever du strammere marginer, stigende omkostninger, stillestående eller faldende salg? Eller måske står du over for stigende kamp om markedsandelene? Måske har du brug for et nyt perspektiv på, hvordan du kan udvide dine horisonter og skifte din forståelse af, hvor muligheder ligger?

Ledelsens job er at udarbejde en strategi, der skaber værdi - og fortsætter med at gøre det over tid - og det har aldrig været sværere. I denne tids ustabile og usikre verden kan virksomheder, der har domineret deres markeder i årtier, udfordres af nye forretningsmodeller; 'misse båden' med nye teknologier eller blive overgået af konkurrenter, der er mere dygtige til at udfylde forbrugernes præferencer. Nogle undervurderer dog, hvor meget nye teknologier og forretningsmodeller kan øge kundens værdi. Så det er ikke let.

I dag skal en komplet strategi omfatte omhyggeligt koordinerede valg om forretningsmodellen med det højeste potentiale til at skabe værdi; den konkurrenceposition, der fanger så meget af den værdi som muligt, og implementeringsprocesserne skal konstant tilpasse sig det skiftende miljø, mens de bygger nye kompetencer for at realisere værdi på lang sigt.

I dette webinar vil direktør og direktør, Jesper Nytoft Bergmann dele nogle rammer fra MBA-strategikurset på AVT Business School.

Deltag gratis på webinaret

You may also like